Alhamdulillah masih ada sedikit masa untuk menaip di ruangan ini . Semua cerita di dalam ini adalah isi hati saya yang saya sorang je tahu dan sekarang saya sedang beri tahu kepada orang ramai :)

Wednesday, August 10, 2011

MACAM SUSAH NAK PERCAYA JE ):

YA ALLAH terkejut aku tiba - tiba kat fon aku nie naik name Nomie . Memang terkejot sangat - sangat lagi bila Nomie cakap mak dari kawan kami Nurul Hafizah meninggal . Ya Allah aku tertanya - tanya betul ke tak . Aku memang langsung tak percaya . Sebab mak tak sakit . Mak sihat je sebelum nie . Memang tak sangka sangat pemergiaan mak Fizah nie . Susah nak percaya . tapi bila call abah sendiri baru tahu . itulah kenyataannya . 9 Ogos 2011 . Takziah buat keluarga Fizah .

Aku terus call Mira sebab Mira je boleh tolong aku pergi kat rumah Fizah . Tapi Mira cakap takde orang nak hantar . Aku try call Ama . Ama cakap die dalam kelas apa - apa die text balik . Hmmm , lama pada tue die mesej aku . Then , die cakap mak die boleh hantar kami balik semula . Alhamdulillah . aku cakap kat Mira apa - apa tue then Mira gerak dari POLISAS . Aku tunggu kat rumah sewa . Sampai kt terminal , cari bas ke Chini dah takde . Kami naik bas ke Muadzam pulak . Sampai kat simpang Chini , abah Mira ambik hantar kami kt rumah Ama . Sampai depan rumah Ama , terus azan . Kami berbuka kat rumah Ama . Lepas maghrib mak ngn ayah Ama bawak kami pergi ziarah arwah .

YA ALLAH , aku memang tak boleh tahan menangis masa aku jumpa Fizah . Aku sempat tengok muka mak . Ya Allah , tak sangkanya pemergiaan mak . Dulu masa duduk kt hostel , mak selalu masak makanan untuk kami . Kalau pergi rumah Fizah , mak masak untuk kami . Mak baik . Mak buat baju untuk aku dulu . Sedih bila tengok mak . tapi alhamdulillah mak meniggal bulan Ramadhan . Semoga Allah permudahkan segalanya .

Nurul Hafizah , awak kena tabah . awak kuat kan . awak kuat dari orang . Awak boleh tempuh segalanya . Orang hilang abah sekelip mata . Awak hilang mak . Kita yang hidup nie teruskanlah hidup . Yang penting kita sedekahkan apa yang patut untuk arrwah . InsyaALLAH mereka semua ditempatkan dalam kalangan orang beriman dan beramal soleh .

Ya Allah , kau kuatkanlah hati Nurul Hafizah dan keluarganya . Amin .
Al - Fatihah ~~

No comments:

Post a Comment

Hey you all :)
dah baca kan ? so ape lagi .
Komen , pendapat or nak share jugak yang korang pon boleh .
Thengs cantik dan kacak !

Copyright© All Rights Reserved by cintaakuadalahdia.blogspot.com