Alhamdulillah masih ada sedikit masa untuk menaip di ruangan ini . Semua cerita di dalam ini adalah isi hati saya yang saya sorang je tahu dan sekarang saya sedang beri tahu kepada orang ramai :)

Thursday, September 29, 2011

Belajar Guna DSLR ::

Aku  ? Pernahlah guna tapi tak sehandal senior senior tue :) Aku beginner baru . Baru nak mula . Minat dah lama tapi takde kemampuan lah . Sayang kan ? Takpe . Ni baru nak belajar nie . Nanti dah ada yang sendiri baru kasi rancak sikit . Kami belajar tangkap gambar guna kamera NIKON D3100 . Nie kawan aku punya je . Aku tolong guna je :) Aku ada lah pengalaman guna tp takde duit nak beli lagi .




 Hmmm , hari nie . datang kelas memang dengar die kasi tajuk untuk wat projek . Memang susah kalau orang yang tak berkamera . Mudah bagi mereka yang berkamera . Sebab kena sediakan satu gambar . then terangkan kenapa gambar tue dipilih dan ape die punya focal length , iso , appature dan shutter speed die . Susah kot kalau bagi beginner mcm saya nie nak buat . tapi its oke . Dah buat semua tue kite kena edit gambar tue guna software . Tak kisah software ape ape pon . Yang penting beredit . Bukan gambar sendiri tapi nak gamabr pemandangan or gambar yang ada cerita disebaliknya . Cakap memang senang nak ke bole dapat gambar mcm tue sape bole tolong ? Sape sape yang ada kat sini yang boleh tolong saya tak ? Please ~ Saya tak mampu nak buatlah . Saya tak pandai !! Saya kekok lagi . 

*Sape boleh tolong , tolong lah yea . Lec nak gambar asal dan gambar selepas edit :) 

No comments:

Post a Comment

Hey you all :)
dah baca kan ? so ape lagi .
Komen , pendapat or nak share jugak yang korang pon boleh .
Thengs cantik dan kacak !

Copyright© All Rights Reserved by cintaakuadalahdia.blogspot.com