Alhamdulillah masih ada sedikit masa untuk menaip di ruangan ini . Semua cerita di dalam ini adalah isi hati saya yang saya sorang je tahu dan sekarang saya sedang beri tahu kepada orang ramai :)

Tuesday, October 2, 2012

PROBLEM :'(

Hey korang semua . Actually entry kali nie tak tahu nak tulis pasal apa . What wrong ? Because nothing happen for yesterday and now :) Yea , something happen . Ohhhh , maybe kalau korang jadi saya pon maybe korang akan rasa benda yang sama sebenarnya . Kalau ikutkan hati ohhh malasnya nak berfikir . Tapi korang susah sebenarnya elak diri kita fikir pasal benda nie . Janji bagai kat diri sendiri tanak fikir benda yang belum tentu jadi kan ? Tapi tetap memikir benda tue berjuta kali without any person know it right . 


Ooooopppppsss , apa saya tulis kat perenggan atas tue ? Hurmmm , actually masa - masa macam nie lah kita baru rasa hidup kita memang macam roda . Hidup tak selalu indah . Bukan hidup kita je tau . Mungkin ada lagi orang lain yang alami benda yang sama macam kita tapi kita je tak tahu . What happen now , I really - really REDHA :) As long as I know Allah still with me I'm okey with that .

Masalah ! Memang kita as a manusia tak pernah boleh lari dengan masalah . Accept it and laluinya dengan kesabaran , kesetiaan , kejujuran dan whatever you want . InsyaAllah you will be happy with that :') Yang penting kita jangan pernah give up dengan apa yang terjadi . As long as kita boleh sabar kita teruskan . Ohhhhh , masalah ? Banyak sangat kan dalam hidup kita ? So ada saya seacrh dari google tentang masalah nie . So nie lah penyelesaiannya . 
Penyelesaian masalah merupakan sebahagian pemikiran. Dianggap sebagai fungsi intelektual yang paling rumit, penyelesaian masalah telah ditakrifkan sebagai satu proses kognitif yang berperingkat tinggi dan yang memerlukan pemodulatan serta pengawalan kemahiran-kemahiran yang lebih rutin atau asas (Goldstein & Levin, 1987). Penyelesaian masalah berlaku apabila sebuah organisma atau sistem kecerdasan buatan tidak tahu bagaimana menuju daripada satu keadaan yang diberikan kepada satu keadaan sasaran yang diingini. Ia merupakan sebahagian daripada proses masalah yang lebih besar yang meliputi pencarian masalah serta pembentukan masalah.


So , for me bila ada masalah I'm just REDHA dan sabar je . Redha itu juga perlu dicari . Apa pon jadi itu semua takdir darinya . Kita as a manusia yang diciptanya hanya mampu berdoa lah . Sekian wassalam :)

- Doa insyaAllah kuatkan kita -

- REDHA -

No comments:

Post a Comment

Hey you all :)
dah baca kan ? so ape lagi .
Komen , pendapat or nak share jugak yang korang pon boleh .
Thengs cantik dan kacak !

Copyright© All Rights Reserved by cintaakuadalahdia.blogspot.com