Alhamdulillah masih ada sedikit masa untuk menaip di ruangan ini . Semua cerita di dalam ini adalah isi hati saya yang saya sorang je tahu dan sekarang saya sedang beri tahu kepada orang ramai :)

Sunday, May 15, 2011

Hari Bahagia Yang Tercipta

ALHAMDULILLAH . Akhirnya perancangan saya untuk bertemu mereka semua tercapai (perancang program kan saya) . Seronok dapat jumpa korang semua . Diyana , Biela , Tikah , Ain , Shakira , Firdaus , Zain , Iman , Asri , Sue , Kalila , Pojie dan Saleh (tp tak sempat jumpa pon Saleh) . Dah lama kan tak dapat lepak ngn korang semua . Waww , teruja je rasa mula - mula nak jumpa korang semua . Excited memang tak boleh lari arh . HAHA :) Dah rasa macam nak jumpa Datuk ngn Datin je nieh (semangat kena ada) . 8.45am , saya bergerak dari rumah untuk ke sekolah . Oopppsss !! lupa saya kan jadi pemandu pada hari ini . Weeehhh , sampai ati korang kan (mintak simpati sikit) . Mula - mula saya perlu mengambil si anak bujang En Ghaffar , Firdaus . Then , saya kena ambik Sue pulak . Tp mujur Sue tunggu tempat yang strategik untuk saya ambik die :)) taklah kena jalan jauh - jauh nak pergi ambik die . Lepas pada tue , aku pon memandu ke Jaya Gading pulak untuk ambik kakak ku Diyana pulak . Die pon dah tunggu tepi - tepi jalan je (kesian kat membe die sebenarnya) HUHU  ^__^  Lepas tue , ada satu lagi kosong dalam kereta saya nieh . Rupa - rupanya tinggal tempat Shakira je lg . So , kami semua berhenti tepi jalan Taman Mahkota Aman pulak ambik die . Dialah manusia yang paling lama kami tunggu . Kami dah kat tepi jalan tue , die tak ciap - ciap lagi rupanya . Sangat lambat ini orang (mara - mara tp saya kan pemandu berhemah) . Tapi mujur ramai dalam kereta time tue . Takde lah bosan sangat saya nieh . 09.35am baru kami bergerak ke sekolah . Sebelum gerak tue Biela ada kol . Saya pon jawab kami dah kat Caltex (padahal kt dpn taman Shakira lagi) . Mintak maaf yea kawan - kawan . Shakira lambat sangat (mara Shakira) . 10.06am , kami semua sampai kat sekolah .


Nampaklah si Biela ngn Kalilah tue . Kol Saleh tp tak angkat (sebenarnya Saleh reject) . Saleh kol balik . Rupanya Saleh dah balik dah (sedih tak dapat jumpa Saleh) . Sampai je kat sekolah , Diyana ajak kami semua pergi MK PAyar (kafeteria SMK Lepar) . Diyana :: Diyana :: Diyana . Sebati dengan makan :: makan :: makan (jangan mara yea sayang) . ^^____^^ Diyana belanja kami semua makan Goreng Pisang RM3 je (Diyana kedekut) . HEEE :))  Saya nie sambil duk mesej ngn Pojie . Memujuk kononnya suh g sekolah jugak . Macam - macam dah ayat bagi kat die . Abg Joe rindu arh , ape arh . Last - last datang jugak , tp lewat sikit . Sementara menuggu dieorg semua nieh , kami semua merayap keliling sekolah . Nak jumpa cikgu - cikgu dulu . Smentara tue Tikah ngn Ain datang pulak . Kami semua g lepak kat bilik Cikgu Zamri . Masa nieh paling senyap sekali Shakira arh . Berubah gila die . SENYAP SANGAT - SANGAT . Tak mcm kami semua pon . Lepas pada tue kami naik kat bilik guru pulak . Jumpa ngn cikgu Jaidickgu Wahid dan cikgu Hadilla . Cikgu - cikgu still look muda mcm dulu - dulu lagi .

~ cikgu Jaidi bersama Diyana ~

Cikgu semua makin maju . Semua dah ada MUKABUKU . Sambil kami sembang - sembang ngn cikgu Hadilla , Pojie pon datang . Lepas 10 minit dari tue Iman ngn Asri lak sampai . Dieorg lambat sebab tunggu hujan berhenti dulu . Kononnya mcm dieorg paling cepat . Last - last dieorg paling lambat sekali . Then baru kami pg buat benda yang dirancangkan tue (ambik sijil kt pejabat) . Miss Lim yang bawak kami pergi pejabat . Kami pon ambiklah masing - masing punya sijil . Yang ambik sijil sekejap je tapi lepak yang lamanya . ((:: HUHU . LALALALA :)) Kami sempat bergambar sikit je . tue pon takde gamba bdk - bdk lelaki nieh . 12.45pm , kami masing - masing nga decided nak g bandar or balik terus .


* kami semua perempuan *




Kami pon buat keputusan yang nak g bandar dulu . Kereta saya memang dah penuh dah . Kami nie selok dah memujuk Tikah suh g banda jugak . Tikah cakap tanak . HAPPENING DAH JADI PENING DAH ~~ Biela ngn Kalilah pon dah decided nak g banda naek bas je . Zain nak kereta sekali dengan saya . 6orang satu kereta . GILAAA!! Tapi last - last Tikah mengalah then Biela , Kalilah ngn Diyana naik kereta sekali ngn dieorg . Iman ngn Asri nek moto . Pojie si anak mak tue balik uma terus . selesai ~~ Kami g mega . Iayan nak tengok Kongsi . Kami jugak g dengar Zain , Asri ngn Firdaus berkaraoke .

~ diyana hanya menyibok di situ ~


- sedap loh sore Zain nieh -


7orang je yang ekot kami tengok wayang . Best gak layan cite Kongsi nieh . Layan abis :)) pas tengok wayang semua dah nak balik . Tapi saya sempat lg g beli ROJAK (kegemaran tuh) . Beli banyak - banyak makan dlm kete . Saya ada sorang penyuap . Firdauslah kan . Sape lagi nak suap saya (Firdaus terkena suda) . Mula - mula hantar Diyana kat Jaya Gading . Pastu baru hantar mereka berdua lagi . Cukup sudah sehari bersama mereka . Nanti kita jumpa lagi yea . Salam :)) 

No comments:

Post a Comment

Hey you all :)
dah baca kan ? so ape lagi .
Komen , pendapat or nak share jugak yang korang pon boleh .
Thengs cantik dan kacak !

Copyright© All Rights Reserved by cintaakuadalahdia.blogspot.com