Alhamdulillah masih ada sedikit masa untuk menaip di ruangan ini . Semua cerita di dalam ini adalah isi hati saya yang saya sorang je tahu dan sekarang saya sedang beri tahu kepada orang ramai :)

Sunday, June 3, 2012

CUTI SEKOLAH VS CUTI SEM !

YEA , first nak cerita cuti sekolah dah memang WAJIB ibu akan tinggal saya dan adik sebab  ibu pergi belajat kat IPG Kuala Lipis . hmmm , dah lah kali nie iu pergi IPG bawak kereta so memang takde kenderaan lah saya nak pergi jalan jalan . nak harap orang ambik !huhhh , ntah ble lah wehh . aku nie sape kan ?? bukan hotsetaff pong . LALALALA ( buat ayat bajet wehh ) cuti sem nie jugak lah aku pon kena jadi HOUSEWIFE full time kan . BEST lahweehh gua cakap kat lu . Dah mcm mcm dah saya masak cuti nie (: Dah boleh kahwin dah kiranya nie tahu ! Pastu kalau ikot perancangan saya dan keluarga akan ke Melak tapi tak jdi sebab renovated dapur rumah nie . SEE , disebabkkan saya nie rajin memasak sampai opah dengan tok ayah sanggup renovated dapur tue tahu ! best gle nnti memasak dalam dapur baru ~ after du hari orang yg diupah tue buat kerja di dapur , ada satu kemalangan yg menimpa my grandma :( sedih tahu . pagi pagi dah jatuh masa nak turun ke bawah sebab tersempat kayu . huhh ! bengkak gle kaki opah .

- kaki opah -

Nampak tak betapa bengkak nye kaki opah nie ? hari first kne tu just mengurut je sebab engt terseliuh je . dua kali jugak mengurut nie . Then , sabtu petang tue bawak opah pegi hospital jugak takut takut patah sebab sebelum nie kaki yg sama pernah patah tapi bahagian betis tue . Tunggu punya tunggu last last jumpe jugak doktor . 

- ibu dan opah -

Then pegi XRAY dan disahkan RETAK ! kesian opah . patot sakit sangat kaki tue . tapi masa pergi nak pasang simen tue HA tue cakap patah bukan retak ! Saya jadi BIDAN TERJUN tahu mase simen kaki opah nie . Pembantu HA tue tak masuk lagi then die suh saya tolong die ( mujur awak hensenggg tahu HA ) . hahahaha (: senang je rupenye kasi simen orang patah patah nie . bukan susah sgt pon . actually HA nie baru bertugas kat tempat nie 2 tahun lebih tau . 

- setelah disimen -


No comments:

Post a Comment

Hey you all :)
dah baca kan ? so ape lagi .
Komen , pendapat or nak share jugak yang korang pon boleh .
Thengs cantik dan kacak !

Copyright© All Rights Reserved by cintaakuadalahdia.blogspot.com