Alhamdulillah masih ada sedikit masa untuk menaip di ruangan ini . Semua cerita di dalam ini adalah isi hati saya yang saya sorang je tahu dan sekarang saya sedang beri tahu kepada orang ramai :)

Saturday, June 23, 2012

TUDUNG AKU BANYAK KE ?

ASSALAMUALAIKUM :)

Sape kawan kawan aku yang rapat ngan aku mesti tahu kan tudung aku banyak ke sikit . Aku selalu beli tudung sebab tudung aku sikit lah . Hari jummat petang aku kemas - kemas dah barang sikit - sikit yang nak bawak ke KL nye . POS kat orang je nanti pegi sana takdelah banyak sangat dah barang :)

- nie lah barang aku yang dah dihantar ke sana -

Masa aku mengemas tue aku dah kumpulkan sebahagian dari tudung aku . Wahhh , nampak macam banayak je . tapi ntah lah berapa helai . aku pon kirelah . ade 52 helai tudung masa aku mengemas nie . nie baru sebahagian . tak bawak keluar lagi yangt dalam almari bagai tue . LALALA :) 

- nie lah yang sebahagian dari tudung aku tue hahh -

oke ! uollllsss nampak banyak ke sikit . Bagi aku nie tak banyak lagi sebab nie baru sebahagian . Datang je ibu terus beliau cakap " sudahlah gayanya beli tudung , tudung nie dah terlalu banyak dah . mau nnti kena sumpah dek tudung " . HAHAHA :) ayat ibu nie dah selalu dah aku dengar . Kalau aku beli baju banyak - banayk kena sumpah dek baju lah tue . jom tengok lebih dekat lagi tudung - tudung nie (: tudung nie bukannya semua baru . nie semua dah lama . Dari batu permata kat tepi tue kecik lagi aku dah ade tudung . 

- nie tudung yang manik satu baris je - 
## manik die kecik je kan ##

- nie yang manik sebaris jugak -
## manik yang besar ##

- nie manik die bulat  - bulat pulak -
## ape name ntah lah wehh ##

Ade kisah disebalik tudung kat bawah nie tahu . Tudung nie tak silap aku orang bagi nama kat die TUDUNG BAWAL AIR MATA sebab batu manik die tue . Ce tengok . kan macam juraian air mata . Tudung nie ibu yang belikan . SPECIAL tue memang . Tapi tak silap aku masa tue umur adik aku dalam setahun lebih macam tue lah kot kan (dah lupa) . Aku dengan adik tinggal berdua je kat rumah . Ibu dengan arwah abah keluar . Rasanya masa tue adik buat perangai . Tudung nie pulak yang paling dekat dengan aku . Aku pon tanpa rasa sabar , ambik tudung nie dan sebat adik aku (paham dok sebat tue ape ? = pukul lah) . Kemain lagi bebirat kat muka adik aku bentuk manik dari tudung nie tahu ! aku dengan terkejotnya tak tahu nak buat ape dah . Adik memang SELOK MENANGIS dah lah time tue . Heeeeeee :) ibu dengan abah dah lah nak balik rumah dah masa tuee . HEBAT TAK AKU ?  

- tudung yang kat tengah - tengah tue lah jadi penyebat adik aku - 

Lepas dari pakai tudung bawal nie , aku mula terikut - ikut orang nak pakai shawl jugak . Hambik lah nak pakai sangat bak kata ibu . bukan main banayak lagi shawl aku beli . Sudahnya tak pakai sgt pon . 

- nie sebahagian dari shawl aku -

- nie sebahagian dari shawl aku tue hahh - 
## bak kata encik ZAMRIN dah mcm telinga orang kadazan dah berjuntai bagai ##

- shawl yang warna hitam dgn ade bulu - bulu tue lah yang aku paling suke -
## selok nak cerita ##

- nie shawl yang paling aku sayang -

Lepas pada kemunculan shawl yang datang pelbagai trend nie tetibe keluar lah kat YOU TUBE tue pasal HANA TAJIMA lah bagai tahu ! Lepas dah ade HANA TAJIMA nie , keluar lah satu lagi shawl . Shawl yang datang dengan KAIN SATIN :) aku ade satu nie je tahu . 

- nie lah shawl yang aku cerita kat atas tue -

Lepas pada habisnya trend shawl . Keluarlah semula trend TUDUNG BAWAL semula . Tudung bawal yang baru keluar nie datang dalam pelbagai TONE COLOUR :) Satu tone lah , dua tone lah , 3 tone lah . HEBAT kan pencipta tudung nie nak menarik pembeli . Aku pon lebih kurang lah jadi sebahagian dari pembelinya . Bukan main SELOK lagi aku MEMBELI tahu . hahaha :) tiap - tiap minggu MESTI ADE JE SAMPAI TUDUNG BARU ==' nie lah sebahagian dari tudung bawal yang aku beli . walawehhh , duit turun masa nie macam air je . 

- nie lah sebahagian darinya - 

- nie lah salah satu tudung bawal tiga tone aku -

Then , lepas tudung bawal bertone - tone nie , keluar pulak satu lagi jenis . BAWAL jugak tapi bukan bawal tone dah tapi bawal sulam atas kepala :) aku minat , then aku belilah :D 

- nie lah satu - satunya yg aku ada -

Lepas dari aku beli tudung nie . Aku adalah search lagi internet bab tudung nie . Tetibe aku terjumpe dengan satu lagi tudung bawal jenis baru lagi . That tudung name die TUDUNG BAWAL PRINTED . Heeeee (: banyaknya tudung dijual di pasaran sekarang rite ? Aku sebagai pembeli memang suke menghabiskan duit untuk beli barang - barang baru nie . Aku pon belilah . mula - mula aku beli tiga helai then percuma satu . Lepas tue aku beli lagi satu . Dan lepas pada tue lagi aku beli lagi tiga . HAHAHA . Tidur pakai tudung pon boleh dah lepas nie ~

- nie je lah yang saya beli - 
## nak pinjam datang rumah ambik yea ##

Lepas pada tudung bawal printed nie , ade lagi tudung baru tahu . Corak tepi pulak dah :) nama tudung nie TUDUNG BAWAL LEAPORD & POLKADOT AIDI JUMA . Aku pon memnag lah berMINAT then beli lah . ade lah tiga aku beli nie . 

- YEA tudung nie memang semua aku paling suke :) -
$$ tudung nie mahal sikit lah $$

Cuba bayangkan kalau satu tudung nie ade dalam harga RM15 sehelai . DARAB , TAMBAH , BAHAGI , TOLAK dah jadi berapa dah amount yang aku keluarkan untuk beli tudung . Sebenarnya aku tak kesah sangat duit habis beli tudung sebab untuk tutup aurat kan ? So enjoy jelah . 

SELAMAT MEMBACA yang seterusnya oke . 
BYEBYE :) 

No comments:

Post a Comment

Hey you all :)
dah baca kan ? so ape lagi .
Komen , pendapat or nak share jugak yang korang pon boleh .
Thengs cantik dan kacak !

Copyright© All Rights Reserved by cintaakuadalahdia.blogspot.com